Stap voor stap betere nagels bij jouw klant.
In deze blog ga ik je uitleggen waarom Loev’s anders is en hoe jij jouw klant zo goed mogelijk kunt helpen.
Loev’s is niet alleen een product maar het is een methode om stap-voor-stap betere nagels te krijgen. Ik geloof er namelijk in dat alleen een product kopen geen zin heeft. Juist de verschillende aspecten samen zorgen voor de mooie resultaten.
Ik ga je uitleggen hoe het werkt en wat dit kan betekenen voor jouw klant.
Jij als professional.
Je bent misschien al jaren aan het werk als (medisch) pedicure of misschien ben je net begonnen. In de opleiding, bijscholingen enzovoorts heb je waarschijnlijk heel veel geleerd over schimmelnagels. Daar hoef ik je dan ook niks meer over te vertellen denk ik.
Juist door de kennis die jij als (medisch) pedicure hebt, vind ik het zo fijn om klanten door te verwijzen. Jij kunt de klant de beste begeleiding bieden waardoor:
1. Loev’s beter werkt en
2. De klant gemotiveerd blijft om te blijven behandelen.
Stap-voor-stap
Als jouw klant met zijn nagels aan de slag wil is dat eigenlijk al de eerste stap. Eén onderdeel van het hele proces is het product wat je gebruikt: Loev´s. Je hebt echt een goed middel nodig om betere nagels te krijgen.
Alleen is het middel, in mijn visie, maar een klein onderdeel van de behandeling.
Daarom werk ik altijd met dezelfde methode waarin niet alleen Loev’s centraal staat maar 6 stappen samen de sleutel tot een goed resultaat vormen.
Heel veel klanten hebben deze 6 stappen methode van Loev’s al gevolgd en zijn daar heel blij van geworden.
Het zou heel goed kunnen dat je een aantal van de stappen al doet. Toch blijkt, uit de vele gesprekken die ik gevoerd heb met (medisch) pedicures, dat het nog niet zo vanzelfsprekend is.
Ik ga je hieronder de stappen één voor één uitleggen welke cruciaal zijn voor het uiteindelijke resultaat.
Stap 1.
Test de nagel van jouw klant. Gaat het inderdaad om een schimmelnagel of is er een andere oorzaak voor de verkleurde, lelijke nagel? Je kunt de nagel testen door een stukje weefsel op te sturen via de huisarts of misschien ben je zelf wel bevoegd om dit op te sturen naar een lab/ziekenhuis. Er zijn tegenwoordig ook gemakkelijke testen te koop die je zelf uit kunt voeren in jouw praktijk.
Meten is weten. Dat is een belangrijke eerste stap.
Stap 2.
Maak altijd foto’s van de nagels van je klant. Dit wordt zó vaak vergeten en dit is een stap die je ECHT niet mag overslaan. Als je namelijk geen foto’s maakt en je klant komt na 6 weken weer terug, dan weet je meestal niet meer hoe de nagel er ook alweer uitzag. Misschien denk je dat je het nog wel weet maar met een foto kun je zelfs de kleinste verandering opmerken en dit is belangrijk om aan je klant te kunnen laten zien. De klant is vaak geneigd om te zeggen dat het niet werkt. Ook de klant weet namelijk niet meer hoe de nagel er 6 weken geleden uit zag.
Onmisbaar dus deze stap!
Stap 3.
Vragen stellen aan jouw klant en verwachtingen managen. Als je vragen stelt aan je klant krijg je een beter beeld van de achtergrond van de infectie en kun je de klant beter advies geven.
Ik stel altijd standaard de volgende 3 vragen:
- Hoelang zijn de nagels al aangetast? Als je een indicatie hebt van hoelang de nagels al besmet zijn, kun je beter advies geven en de verwachtingen van de klant managen.
Voorbeeld: Als iemand al meer dan 20 jaar last heeft van aangetaste nagels zal het een heel ander verhaal worden dan bij iemand die er pas een jaar last van heeft. Hoe langer de nagel is aangetast door de schimmel, hoe meer (blijvende schade) er aangericht kan zijn aan het nagelbed en de nagelmatrix. Of de nagels dan ook weer helemaal mooi roze worden zoals ze ooit waren is de vraag. Wél zullen ze beter worden dan ze nu zijn. Denk daarbij aan de dikte, kleur, en/of structuur van de nagel. - Zit er nog groei in de nagels? Moeten ze ooit geknipt worden? Als er helemaal geen groei meer in de nagel zit wordt het een heel moeilijk verhaal. Je hebt namelijk écht groei nodig om betere nagels te krijgen. Als je dit weet kun je dit ook eerlijk communiceren naar je klant.
- Is er ooit iets met (een van) de nagel(s) gebeurd? Het kan namelijk ook om een traumanagel gaan.
Stap 4.
Maak de nagels ‘behandelklaar’. Afhankelijk van de antwoorden die jouw klant gegeven heeft ga je de nagels ‘behandelklaar’ maken. Dit zal ik even uitleggen.
Met het ‘behandelklaar’ maken van de nagels bedoel ik dat je de nagels dunner gaat frezen en korter gaat knippen. Stel dat de klant aangeeft dat hij of zij altijd last heeft van ingroeiende nagels of dat de nagels bijna niet groeien dan is het belangrijk hier rekening mee te houden.
Dus:
➡️Heeft jouw klant last van ingroeiende nagels? Knip ze dan niet te kort!
➡️Groeien de nagels van jouw klant niet of nauwelijks? Knip ze dan niet te kort want mogelijk groeien ze niet meer aan!
Is hier allebei geen sprake van? Dan kun je zoveel mogelijk aangedaan weefsel weghalen. Hoe meer je weghaalt, hoe beter je de nagelomgeving schoon kunt maken en hoe beter Loev’s zijn werk kan doen.
Stap 5.
Instructies en uitleg geven aan de klant.
De klant moet Loev’s 2x per dag gebruiken. ’s Morgens en ’s avonds. Dit is écht heel belangrijk omdat de schimmel alleen zo onder controle te krijgen is.
Ik heb een e-book geschreven wat je mee kunt geven aan jouw klant. Dit geeft een hele hoop informatie aan de klant en geeft antwoord op vragen die hij of zij waarschijnlijk heeft.
Een paar voorbeelden:
- Waarom is er na een paar weken (waarschijnlijk) nog geen verbetering? Ik leg iets uit over normale nagelgroei en over de groei van een schimmelnagel.
- Ik geef tips om het gebruik van Loev’s makkelijker te maken
- Ik geef antwoord op de vraag waarom consequent behandelen zo belangrijk is.
Het e-book is heel toegankelijk geschreven, in de taal van jouw klant en geeft inzicht waardoor de klant de behandeling beter vol kan houden. Je kunt dit uitprinten en meegeven of via de email sturen.
Stap 6.
Elke 6 weken maakt jouw klant een nieuwe afspraak waarbij je weer nieuwe foto’s maakt, de voortgang bekijkt en de nagels weer opnieuw ‘behandelklaar’ maakt.
Hoe gaat het verder?
Dit hele proces gaat zo door totdat de nagels verbeterd zijn en de klant tevreden is. Elke keer maak je weer foto’s en frees je de nagels mooi dun en knip je ze kort. Ondertussen blijf je uitleg geven, vragen beantwoorden/educatie geven. Juist door die uitleg en het beantwoorden van vragen blijft jouw klant gemotiveerd. En motivatie, geduld en consequent smeren zijn de drie pijlers van een schimmelnagelbehandeling. Als een van die drie pijlers wegvalt zal het resultaat een stuk minder zijn. Jouw klant moet zich daarvan bewust worden.
In de tussentijd mag je mij altijd foto’s sturen en kijk ik met je mee als je dat fijn vind. Ik kan je advies en tips geven en ben jouw sparringpartner.
We gaan door tot dat het gewenste resultaat behaald is en jouw klant helemaal blij in de stoel zit, dan is mijn missie geslaagd!